1. års projektopgaver:

 

Drama – Den grimme ælling – som pædagogisk redskab – Nanna Hønge Olsen, Kristoffer Vinding Holm, Erika Kõllo og Sophia Thane Pfeil Larson, marts 2015

Æstetiske læreprocesser og følelser – Mads Lukas Jensen, Frederik Tarp Hansen, Kirstine Sundahl, Julie Vikkelsø Sørensen og Michelle Nielsen, marts 2015

Æstetiske læreprocesser og fantasi – André Angelo Christensen, Steffen Stage, Helena Kjær, Andreas Milling Broen, marts 2015

Skovens dyr – Zennia Honoré, Ditte Bonde Schmidt, Louise Wolff Eriksen

Filejsens leg – Anna Catrine Jensen, Laura Nyby, Ditte Julie Hansen, januar 2014

Legens Univers – Joachim Báez Garrido Olesen, Katrine Kristensen, Marie Ingemann Jensen, Sara Zirkel, juni 2013

Klodshans – Benjamin Sørensen, Simon Christensen, Helene Jensen, Pernille Haslund Vølund, Lisa Lisbjerg. Juni 2013.

Kreativ inklusion – Rebekka Jakobine Jørgensen, Rune Hoyer Sinnbeck, Pernille Frederikke Kehmann, Sara Buch Kaspersen, Lotte Hansen, Jacob Bjørn Madsen – juni 2013

Fyrtøjet – Kia Raarup, Line Liisberg, Martin Brande, Joakim Claesen, Stefanie Sørensen, Sofie Andersen, juni 2013

Den grimme ælling – Gitte Bergerud Hansen, Fatma Neslihan Ese, Selma Durakovic, Michael Christian Andersen og Fruzsina Fanni Kacsor. 2013

Filbert og Natas – Polly Deutschbein, Marie Vogn, Peter Steffen Christensen, Anders Peter Holstebro, Mikael Leth, Martin Rasmussen, juni 2013. Se film på youtube

Barnets udvikling i forhold til leg & læring i alderen 7- 8 år – Steffen Espersen, Simon Rasmussen, Heidi Mortensen, Mira Bjerregaard, Annemette Dal, juni 2013

Bachelorprojekt:

Klodshans – Nanna Lindholm, Majbritt Fjord-Hansen, januar 2014

Den Grimme Ælling – Margaretha Johanna Adriana Thur, december 2013

Samarbejde med pædagoguddannelsen – inspiration til institutionerne

Siden 2012 har mutter & mus været med i et samarbejde med pædagoguddannelsen, UCL – projektdating, hvor jeg giver udfordringer til pædagogstuderende på 2 semester og på bachelorniveau, og stiller kostumer til rådighed til projektet.  På den måde kommer der spændende opgaver retur som afspejler de pædagogstuderendes tanker, kommer med nye ideer og viser hvad kostumernes kan . Spændende.

En gruppe pædagogstuderende på 2. semester skriver forud for et projekt:

”Vi synes samarbejdet med mutter & mus kunne være sjovt, spændende og lærerigt. Vi har en idé om, at kostumerne skaber bedre inklusion i legene, da nogle af de generte vil komme frem bag et kostume – mere end vi havde kunne få dem til uden et kostume.” Hold 1213 , team 3. Catrine, Julie og Laura

En pædagogstuderende skriver efter brug af kostumerne:

De generte” og tilbagetrukne børn, som man kan komme til at vælge fra for at skåne børnene – kom rigtig på banen – de ville gerne have en rolle og holdt fast i denne gennem hele processen og kom derved med i fællesskabet og oplevelsen.
Jeg er stor fan af kostumer fra mutter & mus, som er super anvendelige, flot udført og inspirator til masser af leg.” Lotte Hansen, juli 2015

 

Min tanke er at resultatet af samarbejdet skal være inspiration til institutionerne. Udpluk vil snart blive præsenteret til inspiration her på siden.

Kom meget gerne med  ideer  som involverer kostumer.