Bachelorprojekter:

Klodshans – Nanna Lindholm, Majbritt Fjord-Hansen, januar 2014

Den Grimme Ælling – Margaretha Johanna Adriana Thur, december 2013

1. års projektopgaver:

Få gang i snakken ved hjælp af kappen” Sproglig udvikling gennem nye aktiviteter, baseret på eventyret Rødhætte – Amani khaled og Farahnaz Mohebi. Tina Andreasen og Rikke Bjørnø. Oktober 2017

Innovativt projekt med fokus på de 6 læreplanstemaer og brugen af kostumer. Louise Bech Madsen, Mia Honoré Pedersen, Rikke Fischer Holm, Camilla Bach Siversen oktober 2017

Drama – Den grimme ælling – som pædagogisk redskab – Nanna Hønge Olsen, Kristoffer Vinding Holm, Erika Kõllo og Sophia Thane Pfeil Larson, marts 2015

Æstetiske læreprocesser og følelser – Mads Lukas Jensen, Frederik Tarp Hansen, Kirstine Sundahl, Julie Vikkelsø Sørensen og Michelle Nielsen, marts 2015

Æstetiske læreprocesser og fantasi – André Angelo Christensen, Steffen Stage, Helena Kjær, Andreas Milling Broen, marts 2015

Skovens dyr – Zennia Honoré, Ditte Bonde Schmidt, Louise Wolff Eriksen, november 2013

Filejsens leg – Anna Catrine Jensen, Laura Nyby, Ditte Julie Hansen, januar 2014

Legens Univers – Joachim Báez Garrido Olesen, Katrine Kristensen, Marie Ingemann Jensen, Sara Zirkel, juni 2013

Klodshans – Benjamin Sørensen, Simon Christensen, Helene Jensen, Pernille Haslund Vølund, Lisa Lisbjerg. Juni 2013.

Kreativ inklusion – Rebekka Jakobine Jørgensen, Rune Hoyer Sinnbeck, Pernille Frederikke Kehmann, Sara Buch Kaspersen, Lotte Hansen, Jacob Bjørn Madsen – juni 2013

Fyrtøjet – Kia Raarup, Line Liisberg, Martin Brande, Joakim Claesen, Stefanie Sørensen, Sofie Andersen, juni 2013

Den grimme ælling – Gitte Bergerud Hansen, Fatma Neslihan Ese, Selma Durakovic, Michael Christian Andersen og Fruzsina Fanni Kacsor. 2013

Filbert og Natas – Polly Deutschbein, Marie Vogn, Peter Steffen Christensen, Anders Peter Holstebro, Mikael Leth, Martin Rasmussen, juni 2013.

Barnets udvikling i forhold til leg & læring i alderen 7- 8 år – Steffen Espersen, Simon Rasmussen, Heidi Mortensen, Mira Bjerregaard, Annemette Dal, juni 2013

Samarbejde med pædagoguddannelsen – inspiration til institutionerne

I perioden 2013 – 2017 var mutter & mus en del af et  projektdating samarbejde med UCL, hvor jeg har givet udfordringer til i alt 17 grupper af pædagogstuderende på 2. semester eller  bacehlorniveau, og stillet kostumer til rådighed for projektet. Det resulterede i spændende reporter som afspejler de pædagogstuderendes tanker, kommer med nye inspirerende ideer til kostumernes brug og konkret beskriver hvordan kostumernes fungerer som pædagogisk redskab. Spændende.

En gruppe pædagogstuderende på 2. semester skriver forud for et projekt:

”Vi synes samarbejdet med mutter & mus kunne være sjovt, spændende og lærerigt. Vi har en idé om, at kostumerne skaber bedre inklusion i legene, da nogle af de generte vil komme frem bag et kostume – mere end vi havde kunne få dem til uden et kostume.” Hold 1213 , team 3. Catrine, Julie og Laura

En pædagogstuderende skriver efter brug af kostumerne:

De generte” og tilbagetrukne børn, som man kan komme til at vælge fra for at skåne børnene – kom rigtig på banen – de ville gerne have en rolle og holdt fast i denne gennem hele processen og kom derved med i fællesskabet og oplevelsen.
Jeg er stor fan af kostumer fra mutter & mus, som er super anvendelige, flot udført og inspirator til masser af leg.” Lotte Hansen, juli 2015

Min tanke er at resultatet af samarbejdet skal være inspiration til institutionerne.